تو درخت من درخت و بین ما یک سلام نمناک.......

1)وقتی 8 سالم بود می گفتند اگه موهاتو بیاری بیرون می ری جهنم.اگه فلانی رو لمس کنی میری جهنم.  می گفتند زن که خواننده بشه وقتی میمیره روحش در عذابه در نتیجه رفته جهنم...چه معصومیتی وقتی با هراس نوار خواننده های زن و جمع می کردم تا کمک کنم کمتر بسوزند.!! حالا 12 سال گذشته و من به این حرفها می خندم ولی اونا هنوز مث یه ضبط صوت همینارو بی کم و کاست پخش می کنند.من 12 میلیون سال نوری از این عقاید دور شدم و حالا فقط دلم به معصومیتم میسوزه و به اون همه سادگی و پاکی لبخند می زنم.... انتظار نداشته باش همیشه کودک 8 ساله ی مقلدت باقی بمونم. اینجاست که جنجال ها شروع می شه و اسمش میشه تفاوت نسلها!!!  (البته این فقط گوشه ای از تفاوت عقیده ها هست که بیشتر هم جنبه ی مذهبی داره,و چه بسا تفاوت ها که نوشتنش هم عصبیم می کنه..)

2)سرمو میزارم رو متکام,سایه ی نیمرخ صورتم از گوشه ی متکا می یوفته روی تخت.به نیمرخم نگاه می کنم.زل می زنم به بر آمدگی ها و تو رفتگی هایی که تو رو بهونه می کنه...لبم می بوستت.چشامو می بندمو تصورت میکنم.تا به حال این همه روشن مهمون خیالم نبودی.چشامو باز میکنم و فقط یه آه میشه جواب این همه تمنا!!


3)کلا من آدمی هستم که زیادی به خودم حق اشتباه کردن می دم...همیشه با احترام به گذشتم نگاه می کنم و کم پیش می یاد خودمو سرزنش کنم و هیچوقت نمی تونم ادمایی که صبح تا شب حسرت اشتباهشونو می خورند رو درک نمی کنم.تا حدی شاید لازمه ولی نه دیگه ابن همههههههههه...... همیشه وقتی انگار اشتباهی مرتکب میشم از خودم می پرسم اگه دوباره توی اون موقعیت باشی چیکار میکنم؟ و از اونجایی که همیشه هم جوابم انجام دوباره ی حتی اون تصمیم اشتباه هست مگر در موارد فوق نادر.پس نتیجه میگیرم حسرت بی فایدست و بهش به چشم تجربه و مرحله ای از زندگیم نگاه میکنم که باعث رشدم میشه.در کل به قول یکی از دوستام:((دلم واسه سنگی که بخوره تو سر تو می سوزه چون سنگ میشکنه سر تو نه!!!!!)) :-))    فکر میکنم این به غرورم هم برمیگرده.


4)یاهوم باز نمیشه.اکسپلوررم  باز نمیشه.وبلاگم نصمه نیمه باز میشه.گوگل ریدر واسه من باز نمیشه... کلا یعنی الان یا خودمو خفه میکنم یا این نت بی درو پیکرو...............


5)عمه هه توی ((شمس العماره)) به لیلا میگه: زیاد واسه ازدواج سخت نگیر به هر کدوم از خواستگارات که حسی پیدا کردی دیگه دس دس نکن!!!!!!!!!...این یعنی کلا همه ی فلسفه ی این فیلم کشششششک.زودتر تمومش کن همه ملتو سر کار گذاشتیم. :-))) بعدشم اسمشو میزارند  آموزش انتخاب درست.!!!!!


6) من عاشق اینجور شماره بندی شده نوشتنم...حس خیلی باحالی داره.پر از تنوع.هی از این شاخه می پرم روی اون شاخه...با یه پست هزار تا حس مختلف می ریزه تو دلم.خیلی حال میده. :-)


 




در آغاز شعر              تو بودی و شب بود               و آغاز شب         پریشانی گیسوانت........


                                   که هیچ اتفاقی نبود!


من از کودکی در اندازه های طبیعی نبودم


                    و در کوچه های فراوان شب


                                          تمام قضا و قدر را


                                                       به گامی سراسیمه شوریده بودم


شبیه عطش


شبیه عتاب


                           من از قامت ناگهان گذشتن رسیدم


                                                من از انتهای نثار نگاهت


                                                                        من از بیت آخر رسیدم


و حجم عبورت چه کم بود


                        به گاهی که چشمت,ردیف نخستین غزل بود


و هر کس که سهمی از آن داشت


همیشه سزاوار درد


               و یا متهم بود


               و تقصیر چشم تو نیست


            اگر بی هوا منتشر کرد


و هرگز شگفتی ندارد


                   اگر ما همه شاعریم


که وزن حضورت همان وزن شعر شب است


همان وزن کفر


                 همان وزن آشفتگی


                 همان بی ادامه


                 همان عشق


                 همان مرگ


                 و یا زندگی.....


(( چیستا یثربی))


پ.ن : در یک عملیات فوق سری من امروز ماشین و دودر کردم.واسه اولین بار تنها رفتم رانندگی((یک روز بعد از اینکه گواهینامم رسید دستم)).خیلی حال داد.جای همتون خالی :-D

0 نظرات:

ارسال یک نظر